Focul și Pământul în echilibrul ‘Gânditorului de la Hamangia’

Focul și Pământul în echilibrul ‘Gânditorului de la Hamangia’

Îmi amintesc că am citit mii de informații de-a lungul timpului despre ‘Gânditorul de la Hamangia’ și m-au fascinat. Va veți întreba ce poate fi atât de interesant?

Personal am descoperit , ca o viziune a sufletului meu, o Entitate din ceramică străveche, întrupată de mâinile unui artist înzestrat din plin cu har Divin. Acest Om-Artist a trăit cu peste 6000 de ani în urmă, așa cum atestă vechimea statuietei descoperită la Cernavodă în 1956, încadrată în Cultura precucutiana, mai veche decât Cultura Cucuteni atestată ca existența pe întreg teritoriul țării noastre, dar și în Sumer și Egiptul antic.

Poza obiecte decorative Magazinul Mariei

Ceea ce am reținut în mine este vibrația artei  și enigma ei profundă, care renaște din epoca neolitică, acum , în prezent, când sigur mesajul are un scop pe care îl putem înțelege cu inima deschisă.

Azi ‘anulăm’ timpul și îl concentrăm în forme triunghiulare și piramidale care reverberează în decorurile  ceramicii de tip Hamangia, așa cum o intitulează specialiștii.

Și mă întreb, oare e întâmplător? Oare ce ascunde această statuieta unică?

Ion Miclea și arheologul Radu Florescu în ‘Preistoria geto-dacilor’  încadrează acest artefact în arhitectură bioenergetică de echilibrare prin însăși poziția de contact genunchi-coate, cât și presarea cu mâinile(zona palmară și vârfurile degetelor) a zonelor temporal-maxilare a viscerocraniului.

Foarte importantă ar fi corelarea cu Terapiile din presopunctura Chineză si Japoneza, cât și cea Hindusă, descoperind unirea unor puncte și meridiane care își transferă și echilibrează energiile.

 Așezarea membrelor superioare cu coatele pe genunchi crează din pespectiva laterală ideea de triunghiuri formate de membre. Dar și prin unirea segmentară a gambei în prelungirea antebrațului, a palmelor așezate în lateralele viscerocraniului, apoi a spatelui în poziție oblică, înclinat anterior, crează imaginea unei piramide. Observația acestei forme este fascinantă! Oare nu cumva reprezintă o poziție meditativă ancestrală prin care Omul este Vehicolul Perfect în comunicarea cu Natura Divină și Lumina sa?

 Observând baza formată între picioarele scaunului, în prelungirea coloanei vertebrale și tălpile picioarelor statuetei humanoid, descifrăm o formă patrulatera ca baza. Pătratul este simbolul Pământului, iar în Ayurveda este prima poartă a energiilor din zona perineului. Triunghiurile formate de membre sunt simbolurile Focului care în Ayurveda reprezintă cea de-a treia poartă a energiilor din zona ombilicara. Coatele sunt cuprinse de energiile Focului de pe meridianele terapiilor străvechi Orientale , iar genunchii de energiile Pământului, unindu-se chiar în zona ombilicara a tandenului inferior, care este Centrul Energei Vitale.  Detegete mâinilor unite de partea laterală a fetei continuă traseul unirii energiilor Focului și Pământului. Intersecția acestor râuri de energii , în toată plenitudinea poziției ‘Gânditorului’ denoda într-un mod simplu -echilibrul creat. 

E că și când Cerul se unește cu Pământul prin însăși Ființă numită Om. Omul transmite spre Univers și Divin stările sale sufletești și se îmbracă concomitent cu înțelepciunea caldă venită din lumina , căpătând o stare de liniște și cuprindere a necuprinsului sau sferic. E că o expansiune și o contracție concomitentă a Sinelui Pământean spre Sinele Suprem , cât și invers. Totul se întâmplă natural, fără nici o sforțare, că și când așa este firesc.

Și cumva, chiar așa și este: să lași totul să curgă, pentru a te regenera continuu!

În cartea ‘Gânditorul de Hamangia – cheia civilizaţiilor arhaice” a lui Vasile Droj, cercetările au demonstat prin calcule matematice alți parametri care uimesc. Înălțimea statuietei fiind de 113 cm și circumferința cercului imaginar care ar cuprinde statuieta de 355 cm , raportul dintre 355 și 113 reiese a fi chiar constanța Pi=3,14 cu o foarte, foarte mica imprecizie a zecimalelor din șirul acestui număr.

Și creația artistică aparține unei ere în care putem in mod fascinant  presupune că sistemul numeric sacru se cunoștea, iar inițiații au păstrat secretele și le-au transmis prin artă și diverse construcții. Acestea existau ca informații și în rândul strămoșilor noștri, fiind incluse chiar și în maiestuosul Sanctuar Sacru-Sarmizegetusa Regia.

În plus, există observația că acest concept de încadrare a capului în trunchi există chiar la Sfinxul Egiptean.

Și uite că intrăm astfel într-un Univers pe care, se pare că strămoșii noștri îl cunoșteau, redând prin forma acestei statuiete, poate banale pentru unii, o poziție a corpului uman care definește o stare de echilibru și sănătate. Studiile au consimțit, așa cum întărește ideea și Nineta Crainici, asupra reglării respirației și ritmului cardiac, a tensiunii arteriale, a instalării unei senzații de liniștire a temperaturii tamplellor și frunții. Forma piramidală a poziției figurinei redă de fapt idea de reglare și echilibrare în sistemul neuro-vegetativ prin coloana vertebrală poziționată înclinat, care duce la tractionarea mușchilor spatelui spre vârful capului(vertex) , începând de la partea dorsală cu mușchi fesieri.

Acest ‘Gânditor’ este exemplul Omului care așezat pe un scaun mic, rotund, își poziționează coloana vertebrală, umerii și gâtul corect, apăsând cu coatele pe genunchi și palmele pe față. Însumarea geometrică a acestor linii ale corpului per total, duce la imaginea unei piramide care conduce la echilibrarea unor energii  spre liniștire.

 Dacă mă gândesc la acest mic scaun pe care este așezată statuieta humanoida numită ‘Gânditorul de la Hamangia’, îmi vin în minte imagini despre păstorii meleagurilor noastre românești, pe care îl folosesc la activitatea de muls a laptelui ovinelor și bovinelor. 

Și oare nu cumva acesta poziție a ‘Gânditorului de la Hamangia’ este moștenită chiar și astăzi în laicul românesc din subtratul străvechi al ritmurilor vieții desfășurate normal?

V-ați întrebat vreodată de ce oare există și astăzi gestica, ca un automatism, de a ne pune coatele pe genunchi, uneori pe masa sau birou, iar cu mâinile ne susținem bărbia și încadrăm cu palmele și degetele chipul pe zonele laterale?

Fiți Binecuvântați!

Vă îmbrățișez cu multă iubire!

Camelia

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s